مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 11:592019-10-14بين الملل

سودان| آغاز مذاکرات صلح در جوبا و اعتراضات در کردفان


رییس شورای حاکمیتی سودان با هدف آغاز مذاکرات با گروه های مسلح، امروز بنا به دعوت رییس جمهور سودان جنوبی به این کشور سفر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی انتقالی سودان امروز دوشنبه وارد شهر جوبا پایتخت سودان جنوبی شد.

این سفر البرهان به جوبا بنا به دعوت سلواکر میاردیت رییس جمهور سودان جنوبی به منظور مشارکت در افتتاحیه نشست مذاکرات صلح بین دولت سودان و گروه های مسلح این کشور، صورت گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا )، البرهان در فرودگاه جوبا مورد استقبال رییس جمهور سودان جنوبی و تعدادی از مقامات این کشور قرار گرفت.

افتتاحیه مذاکرات صلح امروز دوشنبه در جوبا برگزار می شود و قرار است رییس جمهور سودان جنوبی و نیز روسای جمهوری اوگاندا، کنیا، سومالی، جیبوتی، ابی احمد نخست وزیر اتیوپی، ابی احمد نخست وزیر مصر و تعدادی دیگر از مسئولان منطقه ای و بین المللی در این نشست حضور داشته باشند.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نخست وزیر اتیوپی، نخست وزیر مصر و رییس جمهور اوگاندا نیز وارد جوبا شده و مورد استقبال سلواکر میاردیت قرار گرفتند.

رییس جمهور سودان جنوبی به دنبال سرنگونی رژیم عمر البشیر رییس جمهور سابق سودان، طرح ابتکاری برای میانجی گری بین شورای نظامی و گروه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان| آغاز مذاکرات صلح در جوبا و اعتراضات در کردفان

سودان| آغاز مذاکرات صلح در جوبا و اعتراضات در کردفان